Внимание! Событие на этой странице не актуально

Музейна студія «Жива глина»



Студія працює в музеї з 1995 р. Робота студії ставить метою виховання творчої особистості, об’єднуючи можливості одного з крупніших музеїв України і можливості самобутнього керамічного промислу. 
На фоні експозицій керівник студії знайомить дітей з історією, міфами, казками та переказами. Атмосфера оригінальних давніх речей утворює таємничий фон та “оживляє” історію і допомогає дитині зануритися у глибини віків та відтворити в уяві той образ, який пропонується для втілення.

При проведенні занять використовується і постійна експозиція, і виставки, і експонати, які знаходяться на фондовому зберіганні. Основу програми студії складають заняття, що дають характеристику історичної епохи (скіфи, половці, козаки, народи Катеринославщини), і закінчуючи мандрівками у космос. Зібрання музею дозволяє створити заняття і на основі груп експонатів, наприклад, зброї з найдавніших часів до XIX ст.; засобів пересування та ін.
Знайомство з цими експонатами супроводжується казковим та міфологічним матеріалом. Активізація дитячої уваги знаходить вихід в роботі з глиною, за допомогою якої і створюються образи героїв і предметів історичних епох. Глина має багаті можливості для втілення майже усіх особливостей і характеристик різних образів, не стримуючи творчу активність дитини.
 

Тематично програма студії поділяється на декілька блоків.
І. Кілька занять присвячено історії стародавнього світу. На цих заняттях використовуються головним чином експонати І зали музея, яка присвячена історії стародавнього світу, фондові експонати.
ІІ. Окрема частина занять присвячена історії і міфології Скіфії. Використовуються експонати скіфської частини І-ї зали, фондові експонати, міфи, матеріали книги Бориса Мозолевського «Скіфський степ», інших книжок. Пропонується відтворення образів скіфської історії – скіфський наметовий віз, царська чаша, скіфська стела.
ІІІ. Частина занять присвячена образам половецької кам’яної пластики. Використовується колекція половецької кам’яної пластики, експозиція І зали, присвячена половецькій історії, фондові експонати, література, з тематики половецької історії. Дітям пропонується відтворення образів половецьких баб.
ІV. Декілька занять присвячені темам давньоруського фольклору. Використовується частина експозиції, присвячена слов’янам, фондові експонати, слов’янські літературні пам’ятки. Дітям пропонується відтворити образ слов’янського багатиря Іллі Муромця, його ворога Солов’я-розбійника.
V. Частина занять присвячена образам стародавнього Єгипту. На таких заняттях використовуються фондові експонати з давньоєгипетської колекції, книжки з цієї ж тематики, міфи давнього Єгипту. Дітям пропонується відтворення образів давньоєгипетської культури: пірамід, стел, зображення давньоєгипетських ієроглифів, давньоєгипетськіх богіх, крокодилів, бегемотів, тварин-образів давньоєгипетської міфології.
VI. Заняття з міфології давньої Греції. Використовується невеличкий фрагмент експозиції І зали, літературна спадщина давніх греків. Пропонується відтворити образи давньогрецької культури – давньогрецькі храми, амфори, інший посуд давніх греків.
VII. Заняття з історії запорозького козацтва. Використовуються експонати II зали, фондові експонати, оповідання, перекази, матеріали козацьких дум. Наприклад, біля макету запорозької чайки дуже доречна козацька дума про Самійла Кішку, біля гармати з фортеці Кодак – розповідь про козацького ватажка Івана Сулиму. Дітям пропонується відтворення образу козака, козацького табору, козацької чайки. До речі, утворення макету козацького табору – це праця колективна і дуже корисна в плані виховання у дітей вміння співпрацювати.
VIII. Окрему частину занять складають так звані «наскрізні екскурсії», скажімо, по засобам пересування (човни є у І та II залі, у І залі музея є колесо мідно-бронзового віку, у II та III залі музея — чумацький віз та дворянська карета), які сприймаються у контексті казки. Звичайно, що розмова біля чумацького воза торкається не тільки явища чумацтва, а й згадуються фаетон Геліоса, візок Селени, візок Тора. Біля карети згадуються , головним чином, казки, у яких фігурує карета (“Попелюшка”, “Кіт у чоботях”, “Снігова королева”, “Дванадцять місяців”), окрім розповіді про карети та життя дворян. Такою ж наскрізною темою є тема «грошика», яка закінчується пропозицією створити свій грошик.
ІХ. Частина занять присвячена образам тварин – собачці, коту, півню, сові, мишці, ведмедю і т.і. Такі заняття базуються на казках, народних віруваннях і на історичному матеріалі, героями якого були ці тварини.
Х. Є і заняття, які присвячені творчості відомих казкарів – Івана Франка, Олександра Пушкіна, Андерсенa, тощо.

Керівник студії: Івлева Світлана Володимирівна
Телефони для довідок та запису: (0562) 46-34-22, (063) 67-97-639


Возраст

5–9


Телефон

+380 (562) 46 34 22, заказ экскурсий
+380 (56) 377 49 59
+380 (562) 377 29 28, научная часть


Ссылки


Адрес

Днепр
пр. Яворницкого, 16